Als je van plan bent om te beginnen of er nog van overtuigd moet worden om er met te beginnen dan vind je hier wel iets dat je kan helpen. Hier vind je onder andere een inleiding tot de sport en enkele regels die je beter in acht kunt nemen. Maar ook als je al een tijdje bezig bent kun je hier nog je gading vinden, om gewoon eens alles op te frissen of om de details die je nog niet wist op te vullen.

Het is je misschien nog niet duidelijk, maar het uitoefenen van krachttraining gebeurd dus wel degelijk in een gymzaal. Als je je afvraagt hoe zo'n zaal eruitziet, wel links hiervan zie je een goed voorbeeld. Meestal zijn het kleine zaaltjes waar er zoveel mogelijk toestellen in worden gepropt. Er zijn natuurlijk ook grotere en beter uitgeruste zalen, maar die komen minder voor. Voor wie begint met krachttraining kan het soms wat onwennig overkomen om alle toestellen zo bij elkaar te zien staan, daarom geef ik hier een klein overzicht van wat je er te beleven valt.

Als je van plan bent om te beginnen of er nog van overtuigd moet worden om er met te beginnen dan vind je hier wel iets dat je kan helpen. Hier vind je onder andere een inleiding tot de sport en enkele regels die je beter in acht kunt nemen. Maar ook als je al een tijdje bezig bent kun je hier nog je gading vinden, om gewoon eens alles op te frissen of om de details die je nog niet wist op te vullen.

Hier staat een overzicht van enkele veelgebruikte oefeningen bij het trainen. Er zijn natuurlijk bij elke oefening verschillende variaties nodig en het is onmogelijk om ze allemaal op te noemen, maar hier staat al een basis waarmee je al zeker kunt beginnen. Bij het bepalen van het gewicht is er een belangrijke regel die ik wel met je wil delen. Het is NIET zo belangrijk hoeveel gewicht je neemt, het is vooral belangrijk hoe je je oefening uitvoert. Hoe voer je een oefening uit? Neem nooit gewichten waarvan je op voorhand weet dat je ze onmogelijk kunt heffen (maar om vooruit te komen moet je toch af en toe de grenzen van het mogelijke overschrijden).