Colors: Orange Color

Wat is gezonde voeding?
In tijden waarin we gewezen worden op onze gezondheid, ons gewicht en verstandige voeding wordt de vraag wat nu gezonde voeding is steeds belangrijker. Het leek of we het vroeger vanzelf allemaal wisten, maar dat het nu een groot geheim is dat ontsluierd moet worden. Wat moet je wel eten? Wat kun je beter laten staan? Word ik hier niet te dik van? Zal ik dat gaan eten voor een platte buik?

Keuzetabel vetten en olie
Bij de indeling van de keuzetabel is uitgegaan van de hoeveelheid verzadigd vet die de producten bevatten. De voorkeur gaat uit naar producten met weinig verzadigd vet. Producten die zachter of vloeibaar zijn, bevatten over het algemeen minder verzadigd vet. Daarom hebben de vetarme smeersels, evenals de zachte margarines, de vloeibare bereidingsvetten en alle soorten olie de voorkeur boven harde (bak) margarines en roomboter.

De Amerikaans Hartstichting heeft een manier ontwikkeld om te toetsen wat voor type eter je bent en dat zou gevolgen kunnen hebben voor je manier van afvallen. Hieronder staan een aantal vragen weergegeven.
De vragen zijn verdeeld in verschillende categorieen. De eerste 8 vragen gaan over extern eten, vraag 9-16 over lijngericht eten en vraag 17-23 over emotioneel eten.

Hier staat een overzicht van enkele veelgebruikte oefeningen bij het trainen. Er zijn natuurlijk bij elke oefening verschillende variaties nodig en het is onmogelijk om ze allemaal op te noemen, maar hier staat al een basis waarmee je al zeker kunt beginnen. Bij het bepalen van het gewicht is er een belangrijke regel die ik wel met je wil delen. Het is NIET zo belangrijk hoeveel gewicht je neemt, het is vooral belangrijk hoe je je oefening uitvoert. Hoe voer je een oefening uit? Neem nooit gewichten waarvan je op voorhand weet dat je ze onmogelijk kunt heffen (maar om vooruit te komen moet je toch af en toe de grenzen van het mogelijke overschrijden).